Wizard of Wor
A régi klasszikus C64-es játékok egyike. Egy vagy két szkafanderes katonának kell kilőnie az űrszörnyeket labirintusról labirintusra (lásd a fenti képet). Ha ezt használjátok bajnokságokhoz, akkor nyilván egyszerre két játékos üzemmódban érdemes használni. Javasolt, hogy a játékosok egymást is igyekezzenek levadászni, ne csak a gépi szörnyeket, így izgalmasabb és gyorsabban is váltogathatják egymást a játékosok.
Sok játékosból álló bajnokság esetén érdemes behozni azt a szabályt, hogy a pontok másodlagosak, az a lényeg, hogy a két játékos egymást lője ki minél szakszerűbben.
Frissülés, 2018.nov.29.
Közben rátaláltam a Vault 51 nevű videójátékos sörözőre (Budapest, VI. kerület, Ó utca 51.), ami a helyszíne a Retro E-sport Competition (R.E.C.) nevű régi videójátékokat használó bajnokságoknak, ahol első alkalommal ők is a Wizard of Wort tették meg versenyszámnak. Ők az alábbi szabályokat határozták meg, amik mellett a fenti pár mondatom kissé pongyolának tűnik, szóval javaslom használni az övéket. Íme:
Tisztelt versenyzők, lentebb olvashatjátok a Wizard of Wor vesenyszabályokat:
- Az a játékos azonnal veszít, akinek elfogy az összes élete.
- Az a játékos nyer, aki az időlimit végéig több pontot gyűjtött.
- Egyenlő pontszám esetén az a játékos nyer, akinek több élete maradt.
- További egyenlőség esetén "sudden death" lép életbe.
- Az ellenfél "respawn" pontján kempelni és támadni tilos, azonnali kizárással jár.
- Egy mérkőzés megnyeréséhez két meccset kell megnyerni mind a csoportkörökben, mind a továbbjutásos szakaszban.
A verseny csoportkörökkel indul, ahol minden egy csoportba sorsolt játékos játszik a többivel, és az első helyezett jut tovább.
Hogy a későbbi kieséses szakasz szabályosan legyen lejátszható páratlan továbbjutó esetén is, a nevezettek számától függően a csoportkörökből esetlegesen továbbjuthatnak további játékosok is. (legtöbb pontszámot gyűjtött második helyezett)
Az időlimit , két játékos közötti lejátszott meccsek száma a nevezettek számától függően a helyszínen változhat.
A verseny a 100% lagmentesség érdekében egy eredeti Commodore 1702-es monitoron fog futni, de természetesen a nézők nyomon követhetik a bár nagyképernyős tévéin is.
A versenyhez két Quickshot II Plus joystick-ot biztosítunk, de saját joystick-al is lehet nevezni.
Minden meccs előtt van lehetőség egy 10 mp-es tesztüzemre, ahol a játékosok leellenőrízhetik a joystick-okat és lehetőség szerinti cserét eszközölhetnek.