Wizard of Wor

A régi klasszikus C64-es játékok egyike. Egy vagy két szkafanderes katonának kell kilőnie az űrszörnyeket labirintusról labirintusra (lásd a fenti képet). Ha ezt használjátok bajnokságokhoz, akkor nyilván egyszerre két játékos üzemmódban érdemes használni. Javasolt, hogy a játékosok egymást is igyekezzenek levadászni, ne csak a gépi szörnyeket, így izgalmasabb és gyorsabban is váltogathatják egymást a játékosok.

Sok játékosból álló bajnokság esetén érdemes behozni azt a szabályt, hogy a pontok másodlagosak, az a lényeg, hogy a két játékos egymást lője ki minél szakszerűbben.


Frissülés, 2018.nov.29.

Közben rátaláltam a Vault 51 nevű videójátékos sörözőre (Budapest, VI. kerület, Ó utca 51.), ami a helyszíne a Retro E-sport Competition (R.E.C.) nevű régi videójátékokat használó bajnokságoknak, ahol első alkalommal ők is a Wizard of Wort tették meg versenyszámnak. Ők az alábbi szabályokat határozták meg, amik mellett a fenti pár mondatom kissé pongyolának tűnik, szóval javaslom használni az övéket. Íme:

Tisztelt versenyzők, lentebb olvashatjátok a Wizard of Wor vesenyszabályokat:

  1. Az a játékos azonnal veszít, akinek elfogy az összes élete.
  2. Az a játékos nyer, aki az időlimit végéig több pontot gyűjtött.
  3. Egyenlő pontszám esetén az a játékos nyer, akinek több élete maradt.
  4. További egyenlőség esetén "sudden death" lép életbe.
  5. Az ellenfél "respawn" pontján kempelni és támadni tilos, azonnali kizárással jár.
  6. Egy mérkőzés megnyeréséhez két meccset kell megnyerni mind a csoportkörökben, mind a továbbjutásos szakaszban.

A verseny csoportkörökkel indul, ahol minden egy csoportba sorsolt játékos játszik a többivel, és az első helyezett jut tovább.

Hogy a későbbi kieséses szakasz szabályosan legyen lejátszható páratlan továbbjutó esetén is, a nevezettek számától függően a csoportkörökből esetlegesen továbbjuthatnak további játékosok is. (legtöbb pontszámot gyűjtött második helyezett)

Az időlimit , két játékos közötti lejátszott meccsek száma a nevezettek számától függően a helyszínen változhat.

A verseny a 100% lagmentesség érdekében egy eredeti Commodore 1702-es monitoron fog futni, de természetesen a nézők nyomon követhetik a bár nagyképernyős tévéin is.

A versenyhez két Quickshot II Plus joystick-ot biztosítunk, de saját joystick-al is lehet nevezni.

Minden meccs előtt van lehetőség egy 10 mp-es tesztüzemre, ahol a játékosok leellenőrízhetik a joystick-okat és lehetőség szerinti cserét eszközölhetnek.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el